Ciężki samochód gaśniczy wodno-pianowy
W 1972 roku Rosenbauer wykonał pierwszy egzemplarz samochodu gaśniczego SLF 8500 na podwoziu Tatra 148, wyposażonego w nowy mocniejszy silnik osiągający moc 212 KM.Zmodernizowana została również kabina kierowcy, a jej charakterystycznym atrybutem stała się bardziej kanciasta forma „nosa” oraz przednia atrapa znacznie większa niż w modelu 138. Struktura zabudowy była zunifikowana z tą z ostatniej serii SLF 8500 na podwoziu T138. Nadwozie specjalne podzielone zostało na trzy moduły: przedział sprzętowy, zbiorniki na środki gaśnicze, oraz przedział autopompy. Zastosowano nową autopompę o wydajności 4800 litrów na minutę, która umieszczona została z tyłu w zamkniętym przedziale, osłoniętym brezentową roletą. Pojazd wyposażono w 2 linie szybkiego natarcia „C” z prądownicami pianowymi (w tylnych – bocznych skrytkach) oraz trzy działka wodno – pianowe – 1 stacjonarne i 2 przenośne. Uzupełnienie wyposażenia stanowiła armatura pożarnicza; w tym węże tłoczne „A” przeznaczone do zasilenia przenośnych działek wodno – pianowych.