Motocykl BMW R35

BMW R35

Motocykl R35 z silnikiem o pojemności 342 cm3 i sztywnym tylnym zawieszeniem był następcą wcześniejszego modelu R3. Fabryka w Monachium w latach 1937-1940 dostarczyła ponad 15 tysięcy sztuk, głównie dla armii i policji. W Wehramchcie wykorzystywany przede wszystkim w zadaniach pomocniczych: kurierskich, łącznikowych i do szkolenia. Po wojnie produkcją omawianego motocykla zajęły się zakłady ze wschodnich Niemiec w Eisenach (dawna filia BMW), początkowo wykorzystując znak firmowy słynnej bawarskiej firmy, jednak po przegranym procesie sądowym, od 1952 r. pod nazwą EMW R35. W Polsce „trzydziestka-piątka” nazywana była osłem lub osiołkiem.

 

Dane techniczne:
Długość / szerokość / wysokość: 2 / 0,8 / 0,95 m
Masa własna: 155 kg
Napęd: silnik jednocylindrowy, czterosuwowy, górnozaworowy o pojemności 342 cm3 i mocy 14 KM z przeniesieniem napędu na tylne koło wałem kardana
Prędkość maksymalna: 100 km/h
Zasięg: ok. 400 km
Zbiornik paliwa: 12 l
Zużycie paliwa: ok. 3 l / 100 km