Kolekcja silników

Silnik wysokoprężny W-54-T z pływającego transportera gąsienicowego PTS-M. Układ V12, pojemność skokowa 38 880 cm³, moc 350 KM. Odmiana najbardziej rozpowszechnionego silnika czołgowego na świecie. W wielu wersjach różniących się szczegółami konstrukcji stosowany w czołgach: T-34, KW-1, KW-2, IS-2, T-54, T-55, T-62, działach samobieżnych SU-85, SU-100, SU-152, ISU-122, ISU-152 oraz innych pojazdach gąsienicowych jak BAT-M, MDK-2, BTM-3 czy wspomniany PTS-M. Po wyposażeniu w sprężarkę mechaniczną jako W-46 trafił do czołgów T-72.

 

Przekrój szkolny czterocylindrowego benzynowego silnika w układzie rzędowym Fiat OHV o pojemności skokowej 1481cm³ i mocy 75 KM. Stanowił napęd m.in. Polskiego Fiata 125p.

 

Przekrój szkolny sześciocylindrowego rzedowego silnika wysokoprężnego S-359 o pojemności skokowej 6842 cm3 i mocy 150 KM polskiej konstrukcji wraz ze skrzynią biegów S-29. Stosowany w polskich samochodach ciężarowych m.in. Star 200, Star 244 i Star 266

 

Agregat prądotwórczy (zespół spalinowo-elektryczny) typ EPZ-20-3/400/7

Wyprodukowany w 1962 r. w Dolnośląskich Zakładach Wytwórczych Specjalnych Silników Elektrycznych Piechowice. Zespół składa się z silnika WSW Andrychów typu S 322 oraz prądnicy Celma GCe 74. Eksponat pochodzi ze schronu Obrony Cywilnej w Gdańsku.