Studebaker to amerykańska firma założona w połowie XIX wieku w stanie Indiana, od 1902 roku zajmująca się produkcją samochodów. W latach 20-tych XX wieku zdolności produkcyjny firmy wynosiły aż 180000 aut rocznie, a podstawowymi seriami aut osobowych różnych klas cieszącymi się wielką popularnością były: najtańsze Standard Six, klasy średniej Special Six oraz najdroższe i luksusowe Big Six, wszystkie napędzane 6-cylindrowymi silnikami rzędowymi o różnych pojemnościach i mocach. Uznanym i cenionym modelem klasy średniej, najtańszym w ofercie firmy w 2 połowie lat 20. był Standard Six, oferowany w wielu odmianach nadwozia: czterodrzwiowy, pięciomiejscowy sedan, kabriolet, roadster, coupe oraz w tzw. wersji Phaeton. W latach 1927-28 fabryka zmieniła nazewnictwo swoich samochodów i w miejsce oznaczania pojazdów od rodzaju silnika, pojawiły się nowe nazwy: Dictator (dawny Standard Six), Commander i President. Staudebakery znane były ze swej trwałości i niezawodności oraz doskonałych jednostek napędowych, co spowodowało, że w burzliwych latach 20. w USA, w czasach prohibicji i gangsterów, często wykorzystywane były jako samochody stróżów prawa. Łącznie z taśm produkcyjnych firmy Studebaker z Indiany, USA zjechało ok. 65 tysięcy aut serii Standard Six.
Dane techniczne Studebaker Standard Six Sedan:
Rozstaw osi: 2,87 m
Masa: 1500 kg
Napęd: 6-cylindrowy benzynowy silnik rzędowy chłodzony wodą serii EU
Pojemność skokowa: 3970 cm3
Moc: 50 KM