Po długiej i kompleksowej odbudowie został zakończony remont Opla Olympi. Samochód jest w pełni sprawny technicznie i jest gotowy do udziału w inscenizacjach historycznych i filmach.
Opel Olympia – to samochód klasy średniej produkowany przez firmę Opel od 1935 roku.
Samochód po raz pierwszy pokazany został w lutym 1935 w Berlinie na Motor Show. Opel nazwał ten model „Olympia” aby uczcić planowane na 1936 rok Igrzyska Olimpijskie w Berlinie. Był to pierwszy masowo produkowany samochód w Niemczech. Od 1935 do 1937 Olympia miała montowany silnik o pojemności 1,3 l. W modelu Olympia OL38 produkowanym w latach 1937 – 1940 wprowadzono jednostkę o pojemności 1,5 l.
Silnik o pojemności 1,3 l. był jednostką czterocylindrową o mocy 24 KM i prędkości maksymalnej 95 km/h. Posiadał napęd na tylne koła, trzystopniową skrzynię biegów, miał niezależne zawieszenie z przodu a z tyłu pół-eliptyczne resory piórowe. Samochód był dostępny w dwóch wersjach, jako dwu drzwiowy sedan oraz dwudrzwiowy kabriolet. W 1937 roku wprowadzono silnik czterozaworowy o pojemności 1488cm3 i mocy 37 KM, osiągał prędkość maksymalną 112 km/h. Oprócz wersji Olympia LZ i Olympia CL od 1937 oferowano jeszcze jedna wersję:
Dane techniczne: Opel Olympia 1938
Karoseria typ: Sedan
liczba drzwi: 2
Wymiary i wagi
długość: 4013 mm
szerokość: 1500 mm
rozstaw osi: 2737 mm
prześwit: 191 mm
masa: 927 kg
Silnik
pojemność skokowa: 1488 ccm
moc: 44
układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, 4
średnica x skok tłoka: 80.00mm x 74.00mm
typ: OHV – zawory w głowicy, wałek rozrządu w bloku silnika
Osiągi
prędkość maksymalna: 109 km/h
stosunek mocy do masy: 0.046 KM/kg
położenie silnika: przód
ustawienie silnika: podłużnie
napęd: na koła tylne
średnica zawracania: 11.50 m
skrzynia biegów: liczba biegów: 4, skrzynia biegów: manualna, niezsynchronizowana.