Ostatni z osobowych samochodów Opla, który zdążył pojawić się przed rozpoczęciem II wojny światowej. Oficjalna prezentacja nastąpiła wiosną 1939 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie, choć produkcję rozpoczęto w 1938 roku. Auto bardzo nowoczesne w tamtym okresie, m.in. posiadało samonośne nadwozie, a silnik o pojemności 2,5 l (znany z wcześniejszego Opla Super 6 i ciężarówki Blitz 2,5-32) pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 118 km/h (inne dane wskazują nawet na 126 km/h).
Kapitän dostępny był w kilku wersjach nadwozia. Najliczniejszy był czterodrzwiowy sedan, pozostałe modele to dwudrzwiowy sedan i dwudrzwiowe kabriolety. Łącznie w latach 1938-1940 wyprodukowano ponad 25000 egzemplarzy Kapitäna. Po wojnie na krótko powrócono do produkcji auta, w niemal niezmienionej postaci.
Ciekawostką jest, że eksportowe Kapitäny nazywano początkowo Super 6 (tak samo jak starszy model) ze względów na złe skojarzenia „wojskowej” nazwy samochodu dla odbiorców z innych krajów.
Dane techniczne:
Długość: 4,62 m
Szerokość: 1,66 m
Wysokość: ok. 1,6 m
Rozstaw osi: 2,695 m
Masa własna: ok. 1200 kg
Napęd: rzędowy sześciocylindrowy silnik benzynowy OHV
Pojemność skokowa: 2473 cm3
Prędkość maksymalna: 118 km/h (inne dane 126 km/h)
Średnie zużycie paliwa: 13,4 l / 100 km