Mercedes-Benz L3500
Mercedes-Benz L3500 wywodzi się od pierwszej powojennej ciężarówki z zakładów w Mannheim, modelu L3250 z 1949 roku. Silna konkurencja ze strony firm Borgward i Magirus-Deutz oferujących samochody klasy 3,5-tonowej, spowodowała potrzebę zwiększenia ładowności o kolejne ćwierć tony. W ten sposób w 1950 roku pojawił się bardzo udany samochód ciężarowy Mercedes-Benz L3500. W latach 1950-1961 wyprodukowano blisko 146 tysięcy tych pojazdów (dodatkowo jeszcze ponad 37 tysięcy w wersji z kabiną nad silnikiem), zarówno w macierzystej fabryce w Niemczech, jak i Brazylii, Argentynie i Indiach. Źródłem sukcesu okazał się bardzo udany, niezawodny silnik diesla OM 312. Oprócz standardowej wersji S, produkowano też ciężarówki z napędem na dwie osie LA3500 oraz o zwiększonej ładowności L4500. Od 1955 roku, po zmianie systemu oznaczania samochodów Mercedesa, L3500 znany był jako L311.
Dane techniczne:
Długość / szerokość / wysokość: 6,52 / 2,29 / 2,5 m
Ładowność: 3,5 t
Napęd: silnik wysokoprężny OM 312, rzędowy, 6-cylindrowy o pojemności 4,58 l i mocy 90 KM
Pojemność zbiorników paliwa: 140 l
Prędkość maksymalna: 80 km/h